You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Spur Null Magazin Forum. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

eick

Hilfsbremser

(16)

• "eick" started this thread

Occupation: Feinmechaniker

• Send private message

1

Tuesday, March 25th 2014, 10:24am

Ludmilla Verbesserungen

Das Getriebe in meiner Ludmilla gefiel mir auch nicht. Der hohe Strom und das Kreischen des Getriebes. Bei ebay gibts den Faulhaber 3540K, 10W, 6000 U/min für 15,00€. Oben und unten habe ich Räder für Zahnriemen aufgezogen. Die gibt es bei Demko, von Gebauer und bei GHW.
Die Lok läuft mit dem Zahnriemen vollkommen leise. Mit 12 schweren Güterwagen, den Regler von LENZ auf 28,
zieht sie ca. 1A. Da kann man zufrieden sein. Um das Originalgetriebe zu erhalten, habe ich mir aus 2mm Messingblech eine neue Halterung gebaut. Näheres unter eick@ifh.de.

Mit freunlichen Grüßen

Wolfgang

5 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

moba-tom (25.03.2014), Jürgen_H (25.03.2014), Bodenbahner (25.03.2014), heizer39 (25.03.2014), Udom (26.03.2014)